Schoolresultaten

Er kwam een meisje in consult. Haar schoolresultaten groep 4 lieten behoorlijk te wensen over. Ze had het moeilijk op school contact te maken met de andere kinderen. Het liefst keek ze toe. Ook thuis liep het niet op alle vlakken even lekker.

Al bij het binnenkomen, zag ik het. Haar ogen werkten niet goed samen, stonden ook niet op gelijke hoogte. Een oog draaide wat meer naar boven.

Terwijl we in gesprek waren, ging zij tekenen. Ze draaide van links naar rechts op haar stoel. Haar hoofd dan op de ene manier scheef houdend en vervolgens op de andere manier. Meisje, meisje, wat moet schoolgaan vermoeiend zijn voor je. Je bent continue druk met hetgeen je moet zien om te kunnen werken, zo optimaal mogelijk op je netvlies te krijgen. Geen wonder dat je niet gemakkelijk contact legt en dat je niet met anderen speelt. Je ziet niet – letterlijk en figuurlijk – hoe je dit alles moet aanpakken.

Ze moest huilen toen ik de uitleg gaf bij mijn bevindingen. De uitleg overweldigde haar…

Het oefenen, wil ze graag oppakken. De supplementen slikt ze graag. Ze begrijpt niet alles van Brain Stimulating Method maar voelt wel dat het haar goed zal gaan doen. We hopen met haar op de zo gewenste verbeteringen op alle vlakken waar ze deze kan gebruiken.

Tip een bekende

Tip een bekende